Viens no vadošajiem dzērienu ražotājiem Latvijā AS “Cēsu Alus” 2022. gadā turpinājis attīstību gan pārstāvētajos dzērienu segmentos, gan investīciju jomā, iegādājoties “Everest” zīmolu un uzsākot “Corona” zīmola izplatīšanu. Pērn uzņēmums sasniedzis rekordu, kopumā realizējot 100,9 miljonus litru lielu dzērienu apjomu, nodrošinot 34% pieaugumu. 2022. gada rezultāti sasniegti gan pieaudzējot vietējo tirgu – uzsākot Everest un Corona tirdzniecību –, gan arī uzlabojot pārdošanas apjomus esošajiem zīmoliem, attīstoties premium alus segmentā un audzējot arī eksportu.
Lursoft Multi atskaites dati liecina, ka pagājušajā gadā AS “Cēsu Alus” apgrozījums sasniedzis jaunu rekordu, palielinoties līdz 91,23 milj. EUR. Pārskata gadu alus ražotājs noslēdzis ar 2,88 milj. EUR peļņu pēc nodokļu nomaksas. Jānorāda, ka 2022. gadā alus ražotājs nodokļu iemaksās valsts kopbudžetā samaksājis 39,7 milj. EUR. Pērn uzņēmumā strādāja 261 darbinieks.
Iesniegtajā vadības ziņojumā AS “Cēsu Alus” norādījis, ka attīstība pērn notika vairākos dzērienu segmentos, vislielāko realizācijas apjomu sasniedzot alus, ūdens, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu segmentos. “Alus kategorijas pieaugums pret 2021. gadu skaidrojams ar veiksmīgu “Piebalgas alus” zīmola distribūcijas uzlabošanu, “Corona” izplatīšanu un pārējo zīmolu veiksmīgu attīstību, lai arī kopējais alus tirgus turpināja samazināties,” iesniegtajā vadības ziņojumā skaidrojis uzņēmums. Jānorāda, ka AS “Cēsu Alus” ir lielākā Latvijā alus ražojošā kompānija, kas aizvadītajā gadā saražoja 68% no visa Latvijā ražotā alus.
2022. gadā AS “Cēsu Alus” turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 3,65 milj. EUR. Tika turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā, samazinot uzņēmuma ietekmi uz vidi. Sekojot ilgtermiņa investīciju programmai, arī 2023. gadā AS “Cēsu Alus” turpinās veikt ieguldījumus, ražošanas attīstībā ieguldot 3,2 milj. EUR.