SIA “Orkla Latvija” apgrozījums pērn, salīdzinot ar 2022. gadu, palielinājies par 3,8%, sasniedzot 114,08 milj. EUR. Pārskata gadu ražotājs noslēdzis ar 3,03 milj. EUR peļņu pēc nodokļu nomaksas. “Lursoft IT” dati rāda, ka 2023. gadā SIA “Orkla Latvija” nodokļos valsts kopbudžetā samaksājusi 14,59 milj. EUR. Pērn uzņēmumā strādāja 620 darbinieki.
2023. gadā SIA “Orkla Latvija” nodeva cepumu un vafeļu ražošanas procesu māsas uzņēmumam SIA “Orkla Biscuit Production”, lai koncentrētu visas Orkla grupas cepumu kategorijas ražošanu jaunā un modernā ražotnē Ādažos, kas pavērs iespējas izmantot jaunākās tehnoloģijas un piedāvāt arī jaunus produktus.
SIA “Orkla Latvija” 2023. gadā turpināja pozīciju stiprināšanu tirgū un investēja gandrīz 2 milj. EUR ilgtspējīgā ražošanas procesa attīstībā, ieviešot plašāku ražošanas automatizāciju, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī jaunu produktu izstrādē.
Lielākās SIA “Orkla Latvija” investīcijas 2023. gadā saistītas ar energoefektivitātes un energoneatkarības nodrošināšanu šokolādes un saldumu ražotnē “Laima” un “Ādažu” sāļo uzkodu un čipsu ražotnē. Investējot 255 tūkst. EUR saules paneļu uzstādīšanā uz ražotnes “Laima” jumta ar mērķi pašiem ražot atjaunojamo enerģiju, paredzēts nosegt 25% no ražotnes kopējā patēriņa. Gada laikā saražotā zaļā enerģija ļaus samazināt CO2 izmešus 136 t apmērā. Savukārt, ieguldot vairāk nekā 300 tūkst. EUR, uzstādīti vairāk nekā 500 saules paneļi pie “Ādažu” ražotnes, kas nodrošinās 14% no kopējā gada ražotnes elektroenerģijas patēriņa.
Investējot teju 634 tūkst. EUR, iepriekšējā pārskata gadā SIA “Orkla Latvija” īstenoja zefīru un marmelādes ražošanas pārcelšanas projektu no “Staburadze” ražotnes Rīgas centrā uz moderno un energoefektīvo “Laima” saldumu ražotni Ādažos. Pārcelšana īstenota ar nolūku nodrošināt visu šokolādes un cukura produktu ražošanu vienuviet, kas ļautu uzlabot ražošanas darbu efektivitāti, pārraudzību un kvalitāti.
Šogad SIA “Orkla Latvija” plāno turpināt ražošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanas pasākumus, kā arī uzņēmuma zīmolu produktu attīstīšanu, jaunu produktu zīmolu izstrādi un produktu sortimenta paplašināšanu.