Žurnālu izdevēja SIA “Žurnāls Santa” gan žurnālu realizācijas, gan reklāmas ieņēmumi 2017.gadā samazinājušies salīdzinājumā ar 2016.gadu, kā rezultātā uzņēmuma neto apgrozījums samazinājies par 6,0% un pērn bija 7,368 miljoni eiro, ziņo “Lursoft” Klientu portfelis.
SIA “Žurnāls Santa” finanšu pārskats liecina, ka izdevniecības ieņēmumi no žurnālu realizācijas vairumtirdzniecībā 2017.gadā bija 2,940 miljoni eiro (samazinājums par 9,2% salīdzinājumā ar 2016.gadu), ieņēmumi no žurnālu abonēšanas bija 2,520 miljoni eiro (samazinājums par 3,4%), savukārt ieņēmumi no reklāmas pakalpojumiem veidoja 1,907 miljonus eiro (kritums par 4,1%).
Arī uzņēmuma 2017.gada tīrā peļņa samazinājusies par 6,4%, salīdzinot ar gadu iepriekš, un bija 1,220 miljoni eiro.
2017.gadā izdevniecība izdeva divus jaunus žurnālus - “Pērle” un “EJ”, kā arī veica priekšdarbus portāla “Ievasreceptes.lv” izveidošanai, sacīts uzņēmuma gada pārskatā. Uzņēmumā vidējais nodarbināto skaits 2017.gadā saglabājies 2016.gada līmenī- tajā strādāja 129 darbinieki.
“2018.gadā liels izaicinājums būs tirāžu noturēšana 2017.gada līmenī,” sacīts uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā. Tāpēc SIA “Žurnāls Santa” plāno fokusēties uz žurnāla mērķauditorijai atbilstoša satura veidošanu, kā arī komunikāciju ar lasītāju ar dažādu mārketinga aktivitāšu starpniecību. Tāpat plānots izdot vairāku žurnālu tematiskos pielikumus.
2016.gadā SIA “Žurnāls Santa” neto apgrozījums bija 7,836 miljoni eiro, savukārt izdevniecības tīrā peļņa bija 1,303 miljoni eiro.
SIA “Žurnāls Santa” reģistrēts 1991.gadā, tā pamatkapitāls ir 828 680 eiro, un tā lielākā īpašniece ar 55% kapitāldaļu ir izdevniecības valdes locekle un galvenā redaktore Santa Anča, savukārt pārējo 45% kapitāldaļu īpašnieks ir uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ivars Zariņš.