Dzelzceļa kravu pārvadātājs AS “Baltijas Ekspresis”, kas Latvijas teritorijā veic tranzīta kravu pārvadājumu pakalpojumus, 2020.gadā pārvedis 2 milj.t tranzīta kravas. No tiem 25% bija ogļu beramkravas, 55% - naftas produktu lejamkravas, 10% - minerālmēslojumi, bet vēl 10% - citas beramkravas. Pērn uzņēmums nodrošinājis dzelzceļa manevru darbu 5,7 tūkst. stundu apjomā.
Līdz ar kravu apjoma samazinājumu, pērn samazinājies arī AS “Baltijas Ekspresis” apgrozījums. Pēc tam, kad 2019.gadā AS “Baltijas Ekspresis” apgrozīja 38,6 milj. EUR, pagājušajā gadā uzņēmuma apgrozījums samazinājās līdz 12,13 milj. EUR. Pretstatā 174,05 tūkst. EUR peļņai aizpērn, pagājušo gadu uzņēmums noslēdza ar 2,09 milj. EUR zaudējumiem. Lursoft Multi atskaites dati rāda, ka pēdējo reizi ar zaudējumiem uzņēmums strādājis 2005.gadā.
“Kopš 2012.gada Latvijas kopējā dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū vērojama tranzīta kravu apjoma lejupslīde, kas saistīta ar Krievijas nostāju ārpolitikā. Kopējais kravu apjoms būtiski mainījās tieši 2020.gadā, kad Latvijā ar dzelzceļa transportu pārvadāto kravu apjoms samazinājās par 42,3%,” norādījis AS “Baltijas Ekspresis”. Uzņēmuma pārvadāto kravu apjoms veido 8% no kopējā tirgus, un ir par 70% mazāks nekā 2019.gadā.
Lai optimizētu izmaksas, 2020.gadā AS “Baltijas Ekspresis” būtiski samazināja darbinieku skaitu. Ja gada sākumā tie bija 244 strādājošie, tad gada beigās – 172. Pašlaik uzņēmuma cilvēkresursi ir pielāgoti tam, lai uzņēmums varētu nodrošināt kravu pārvadājumus 2 milj.t apmērā, kas ir plānotais kravu apjoms 2021.gadā.
Krīzes apstākļos uzņēmums turpina strādāt pie jaunu klientu piesaistes.
Pozitīvi vērtējams tas, ka, uzvarot VAS “Latvijas Dzelzceļš” rīkotajā atklātajā konkursā, 2021.gada maijā uzņēmums uzsāka veikt manevru darbus Daugavpils stacijā. Augustā arī uzsākti tranzīta kravu pārvadājumi uz Rīgu, kas vērtējams kā būtisks pavērsiens ar turpmākām perspektīvām.