Aizvadītajā gadā alkoholisko dzērienu vairumtirgotāja SIA “Anora Latvia”, kas līdz š.g. 1. jūlijam bija zināms kā SIA “Altia Latvia”, tirgus daļa veidoja aptuveni 8,3%.
Iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka 2021.gadā SIA “Anora Latvia” turpināja īstenot Nordic Core Brand stratēģiju, attīstot Latvijas alkoholisko dzērienu tirgū zīmolus Arsenitch un Vechirnja Charka. Ievērojams pieaugums, papildu pašu zīmoliem, bija arī partneru zīmoliem – gan vīnu, gan stipro alkoholisko dzērienu kategorijās. Pērn kopumā uzņēmums pārdevis vairāk nekā 3,12 miljonus litru alkoholisko dzērienu, kas ir par 3% mazāk nekā gadu iepriekš. Uzņēmums norāda, ka tā apjoma kritums bija nedaudz mazāks nekā vērojamais tirgus kritums Latvijā.
SIA “Anora Latvia” apgrozījums 2021.gadā sasniedza 24,35 milj. EUR, kas ir teju tikpat, cik 2020.gadā. Lursoft pieejamais gada pārskats rāda, ka pagājušo gadu alkoholisko dzērienu vairumtirgotājs noslēdza ar 90,15 tūkst. EUR lielu peļņu.
“Covid-19 pandēmijas situācija būtiski ietekmēja mūsu nozari. Ceļojumu aizliegumi un slēgtais HoReCa sektors tieši ietekmēja mūsu biznesu, īpaši robežtirdzniecībā un HoReCa segmentā. Tā kā mums bija laba izaugsme mazumtirdzniecības segmentā, tas kopumā ļāva mums mazināt dažus zaudējumos citos tirdzniecības segmentos, taču kopējā patēriņa samazināšanās tirgū negatīvi ietekmēja kopējo uzņēmuma pārdošanas apjomu,” vadības ziņojumā skaidro SIA “Anora Latvia”.
Lursoft pieejamā informācija liecina, ka dzērienu vairumtirgotājs SIA “Anora Latvia” reģistrēts 1995.gadā, tā pamatkapitālu veido 1,26 milj. EUR. Pērn uzņēmumā bija nodarbināti 34 strādājošie, un tas nodokļu maksājumos valsts kopbudžetā samaksāja 5,16 milj. EUR.
SIA “Anora Latvia” kapitāldaļu turētājs ir somu Anora Group Oyj.