SIA “Orkla Latvija” iesniegtajā gada pārskatā norādījusi, ka 2022. gads bija ļoti nozīmīgs gan uzņēmumam, gan pārtikas nozarei Latvijā, gan ikvienam Latvijas iedzīvotājam. “Pēc kopīgi pārdzīvotiem Covid-19 pandēmijas gadiem, kas likuši pārskatīt piegādes ķēdes vadību un attīstīja pielāgošanās prasmes un izturību, 2022. gads nāca ar jauniem, pēkšņiem satricinājumiem,” savā vadības ziņojumā skaidro SIA “Orkla Latvija”. Ražotājs norādījis, ka Krievijas iebrukums Ukrainā radīja humanitāro krīzi, kurai sekoja enerģijas krīze un visaptveroša inflācija. Piegādes ķēdes tika jau atkal traucētas, savukārt transporta, enerģijas un izejvielu izmaksas sasniedza nepieredzēti augstu līmeni.
Lursoft pieejamais pārskats rāda, ka 2022. gadā SIA “Orkla Latvija” apgrozījums veidoja 109,87 milj. EUR, savukārt tā peļņa pēc nodokļu nomaksas sasniedza 5,75 milj. EUR. Uzņēmuma peļņas rādītājus pret 2021. gadu uzlabojuši vienreizēji ieņēmumi no meitas uzņēmuma kapitāldaļu pārdošanas. Pagājušajā gadā SIA “Orkla Latvija” bija darba devējs 765 darbiniekiem, kopumā nodokļu iemaksās valsts kopbudžetā samaksājot 13,72 milj. EUR.
Ar mērķi koncentrēties uz uzņēmuma centrālajām kompetencēm, 2022. gada rudenī tika noslēgts darījums par svaigās pārtikas ražošanas biznesa pārdošanu. Tirgus specifikas dēļ šis bija vienīgais biznesa virziens, kur uzņēmums galvenokārt pildīja ražotāja funkciju citu preču zīmju produktiem. Ņemot vērā, ka svaigās pārtikas ražošana nebija SIA “Orkla Latvija” centrālā kompetence, tika lemts par šīs biznesa daļas nodošanu attiecīgās kategorijas profesionāļu rokās, lai uzņēmums varētu turpināt attīstīt spēcīgus vietējos zīmolus savās pamata kompetencēs. Darījums paredzēja SIA “Fresh Food Production”, tostarp “Pedro”, zīmola un ražošanas iekārtu nodošanu jaunajiem īpašniekiem, ģimenes uzņēmumam “Mantinga”.
SIA “Orkla Latvija” 2022. gadā turpināja pozīciju stiprināšanu tirgū, investējot vairāk nekā 2,1 milj. EUR ilgtspējīgā ražošanas procesu attīstībā, ieviešot plašāku ražošanas automatizāciju, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī jaunu produktu izstrādē.
Iepriekšējā periodā viena no lielākajām investīcijām ir “Ādažu” čipsu kartupeļu noliktavas ventilācijas sistēmas nomaiņas projekts, kas ļauj samazināt elektroenerģijas patēriņu un uzlabot kartupeļu uzglabāšanas apstākļus. Šajā projektā investēti vairāk nekā 258 tūkst. EUR. Iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka pērn arī uzstādīts trešais kastu vākotājs “Ādažu” ražotnē. Investējot 230 tūkst. EUR, uzstādīta jaunās paaudzes vāku formēšanas iekārta, kas ļauj palielināt pakošanas jaudas, kā arī sekmēt darba vides aizsardzības un darba drošības risku samazināšanu. Jaunajā “Laima” ražotnē, ieguldot 350 tūkst. EUR, 2022. gadā uzstādīta glazēšanas iekārta šokolādes konfekšu ražošanas līnijai. Tā sniedz iespēju piedāvāt arvien jaunus un inovatīvus produktus “Laima” sortimentam tuvākajos gados. Tāpat arī “Laima” ražotnē veiktas 200 tūkst. EUR lielas investīcijas šerbeta ražošanas līnijas automatizācijai.
Pagājušajā gadā Latvijas tirgū SIA “Orkla Latvija” kopumā laida 68 jaunus produktus, no tiem 43 – dažādu saldumu, saldo un sāļo uzkodu kategorijās, savukārt 25 – mērķu, dresingu, konservēto produktu, dzērienu un gatavo maltīšu kategorijās.