AS “Cēsu alus” apgrozījums 2023. gadā pieaudzis līdz 102,2 milj. EUR, liecina “Lursoft IT” pieejamā informācija. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn alus ražotāja apgrozījums palielinājies par 12,03%. Pagājušo gadu AS “Cēsu alus” noslēdzis ar 3,4 milj. EUR peļņu pēc nodokļu nomaksas (+18,4% pret 2022. gadu). “Lursoft IT” dati rāda, ka 2023. gadā nodokļos valsts kopbudžetā uzņēmums samaksājis 43,56 milj. EUR.
Pagājušajā gadā AS “Cēsu alus” turpināja attīstību pārstāvētajos dzērienu segmentos. Uzņēmums vietējā tirgū 2023. gadā sasniedza rekordu, kopumā realizējot gatavo produkciju par 8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kopējais realizētais apjoms saglabājās 2022. gada līmenī. “2023. gada vietējā tirgus apjomi sasniegti, uzlabojot pārdošanas apjomus esošajiem zīmoliem, kā arī attīstoties premium alus segmentā un citās dzērienu kategorijās,” teikts AS “Cēsu alus” finanšu pārskatā.
Galvenā AS “Cēsu alus” pārstāvētā produktu grupa ir alus ražošana un realizācija. Uzņēmums ir lielākais alus ražošanas uzņēmums Latvijā, pērn saražojot 64% no visa Latvijā saražotā alus. Vieglo alkoholisko dzērienu kategorija pērn palielinājās par 5%, savukārt ūdens segmentā uzņēmums kopš “Everest” zīmola iegādes turpina apjoma pieaugumu un nodrošināja palielinājumu pret iepriekšējo gadu par 12%.
2023. gadā AS “Cēsu alus” turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 2,4 milj. EUR (bez depozīta taras). Tika turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā, samazinot uzņēmuma ietekmi uz vidi. Šogad uzņēmums paredzējis veikt ieguldījumus 3,1 milj. EUR apmērā.