Klientu Portfelis ziņo, ka pārskatu par darbību 2013.gadā iesniedzis SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT).
LMT norāda, ka aizvadītajā gadā Latvijas ekonomikā bijusi vērojama neliela izaugsme, ko galvenokārt nodrošinājis mājsaimniecību patēriņa pieaugums. Uzņēmums arī skaidro, ka lielāka aktivitāte patēriņa tirgū un tehnoloģiskās inovācijas atstājušas ietekmi uz mobilo telekomunikāciju tirgu Latvijā, tāpat arī būtiski mainījusies mobilo sakaru nozares loma – no sarunu minūtēm un īsziņu skaita, mobilie sakari tagad ir radījuši plašas iespējas dzīves kvalitātes celšanai un veiksmīgāku biznesa rezultātu sniegšanai.
Pagājušajā gadā LMT turpinājis investēt tīkla modernizācijā, kā rezultātā vairāk nekā 93% Latvijas teritorijas ir pieejams ātrgaitas 3G internets, savukārt 2013.gada nogalē gandrīz 45% Latvijas teritorijas bijis pieejams arī 4G tīkls.
Aizvadītais gads LMT bijis zīmīgs ar uzņēmuma identitātes maiņu.
LMT ziņo, ka pārmaiņas nozarē ir tieši ietekmējušas uzņēmuma tālāko attīstību. Pērn uzņēmuma apgrozījums, salīdzinājumā ar 2012.gadu, sarucis par 7,31%, nokrītoties līdz 161,027 milj.EUR (113,170 milj.Ls). Apgrozījuma samazinājumu noteikusi gan nozarē valdošā konkurence un cīņa par klientu piesaisti, gan ES regulu prasību realizācija. LMT gan norāda, ka, neskatoties uz aso konkurenci, uzņēmums joprojām saglabā mobilo sakaru tirgus līdera pozīcijas, vērtējot gan pēc klientu skaita, gan apgrozījuma un tīkla pārklājuma, piebilstot, ka, lai saglabātu šīs līdera pozīcijas, uzņēmuma galvenai uzdevums visa gada garumā ir nodrošināt klientu bāzes vienmērīgu attīstību un izvērst nepieciešamo tīkla infrastruktūru.
Salīdzināšanai: Bite Latvija apgrozījums aizvadītajā gadā bijis 59,374 milj.EUR (41,728 milj.Ls), bet Tele2 - 110,074 milj.EUR (77,360 milj.Ls).
2013.gadu LMT noslēdzis ar 22,836 milj.EUR (16,049 milj.Ls) peļņu.
Nākamo piecu gadu laikā LMT plāno veikt ieguldījumus vairāk nekā 125 milj.EUR (87,85 milj.Ls) apmērā, tai skaitā lauku teritorijās ar nelielu iedzīvotāju blīvumu. Ministru kabineta piešķirtā UIN atlaide tīkla attīstībai Latvijas lauku teritorijās uzņēmumam ļaus ieviest jaunākās paaudzes tehnoloģijas daudz ātrāk arī reģionos, kuros šobrīd klientiem vēl nav mobilā interneta lietošanas pieredzes.