AS Latvijas kuģniecība ziņo, ka aizvadītajā gadā tās
apgrozījums sarucis par 10,61%, nokrītoties līdz 3,211 milj.EUR. Apgrozījuma
kritums galvenokārt skaidrojams ar ienākumu samazinājumu no kuģu komerciālās
vadības un citiem vadības pakalpojumiem. Tāpat arī, kā skaidro uzņēmums,
ienākumu samazinājums pārskata gadā skaidrojams ar AS Latvijas kuģniecība
sniegto pakalpojumu cenas samazinājumu un kuģu skaita samazinājumu koncernā.
Finanšu gadu uzņēmums noslēdzis ar 406,400 tūkst.EUR peļņu. Koncerna neto
rezultāts 2013.gadā bijuši zaudējumi 14,39 milj.EUR apmērā, kas saistāms
galvenokārt ar uzkrājumiem, kas izveidoti kuģu vērtības samazinājumam 17,63 milj.EUR
apmērā.
Pagājušajā gadā koncerns būtiski uzlabojis savu finanšu rādītāju un gada nogalē
tā rīcībā bijuši naudas līdzekļi un īstermiņa depozīti 26,79 milj.EUR apmērā,
kas ir par 7,06 milj.EUR vairāk nekā 2013.gada sākumā. Kā norāda Latvijas
kuģniecības vadība, koncerna finanšu stāvoklis uzlabojies, pateicoties ieņēmumu
pieaugumam, administratīvo izmaksu samazinājumam, kā arī kuģu Kolka, Kaltene un
Kuldīga pārdošanas rezultātiem.
Vadības ziņojumā norādīts, ka šogad Latvijas kuģniecības rezultāti būs atkarīgi no koncerna kopējiem darbības rādītājiem. Pērn Latvijas kuģniecības koncerna flote radīja ienākumus saskaņā ar plānoto un pašreizējie tirgus rādītāji liecina, ka naftas produktu tankkuģu tirgus sektoram arī turpmāk būs pietiekami labi darbības rādītāji.
Nākotnē naftas produktu pārvadājumu tirgus peļņa ir atkarīga no pasaules ekonomikas izaugsmes, kas vēl joprojām ir trauslā līdzsvarā. Ekonomikas izaugsme nosaka pieprasījumu pēc naftas pārstrādes produktiem, kas tādejādi ietekmē arī pieprasījumu pēc produktu tankkuģiem.