Aldaris 2014. gadā sācis pastiprināti koncentrēties uz ekskluzīvā alus segmenta ražošanu

26.08.2015 14:19:00

AS Aldaris iesniegusi 2014. gada finanšu rādītājus. 2014. gadā Aldaris saglabāja vadošās Latvijas alus darītavas statusu ar kopējo realizētā alus tirgus daļu 28%.


Uzņēmuma pārdošanas apjomi Latvijā pērn veidoja 49,3 miljonus litru, kas ir par 5% mazāk nekā iepriekšējā gadā un atspoguļo patreiz valdošo stagnāciju alus nozarē Latvijā. 2014. gadā uzņēmums realizēja izmaiņas stratēģijā un darbības modelī, nolemjot pastiprināti koncentrēties uz ekskluzīvā alus segmenta ražošanu, ko realizējot plāno ieguldīt vairāk nekā divus milj.EUR.


Aldara neto apgrozījums 2014. gadā veidoja 28,626 milj.EUR, kas ir par 21,25% mazāks nekā iepriekšējā pārskata gadā. Uzņēmuma vadība to skaidro ar stratēģijas maiņu, uzņēmumam mainot ietekmi ekonomiskā alus segmentā, kur dominē alus divu litru plastmasas iepakojumos. Pārskata gadā uzņēmums strādāja ar zaudējumiem 3,407 milj.EUR apjomā, kas ir vairāk nekā trīs reizes mazāki nekā iepriekšējā pārskata gadā. Uzņēmuma rentabilitātes rādītājs pērn uzlabojās, lai arī joprojām saglabājās negatīvs, t.i., -19,74.


Lursoft dati rāda, ka Aldaris aizvadītajā gadā nodokļos nomaksāja 15,280 milj.EUR.