Zīmola “Zara” apģērbu un aksesuāru tirgotāja SIA “Apranga LV” ceturtdien atzīmē 13 gadus kopš dibināšanas. Savas darbības laikā uzņēmums katru gadu strādājis ar peļņu un 12 gadu laikā kopumā nopelnījis 12 miljonus eiro pēc nodokļu nomaksas, ziņo Klientu portfeļa monitorings.
SIA “Apranga LV” Latvijā reģistrēta 2004.gada 30.martā ar pamatkapitālu 142,3 tūkstošu eiro apjomā, kas šo gadu laikā nav mainījies. Latvijas uzņēmums ir Lietuvas kompānijas “Apranga” meitas uzņēmums.
Noslēdzot līgumu ar apģērbu zīmola “Zara” tīkla pārvaldītāju “Inditex Group”, 2004.gada augustā SIA “Apranga LV” atvēra pirmo “Zara” veikalu Latvijā. Šis veikals, Rīgā, Tērbatas ielā 30, darbojas joprojām. Kopumā Rīgā šobrīd ir četri "Zara" veikali.
Pirmajā darbības gadā apģērbu tirgotāja apgrozījums sasniedza 1,755 miljonus eiro un tā tīrā peļņa bija 108,6 tūkstoši eiro, liecina “Lursoft” izziņa.
Kompānija šo gadu laikā pakāpeniski kāpinājusi apgrozījumu. Lai gan krīzes gados - 2009. un 2010.gadā - tas nedaudz nokritās, SIA “Apranga LV” apgrozījuma saliktais gada vidējais pieaugums (compound annual growth rate) laikā no 2004. līdz 2015.gadam bijis 19%.
Kompānijai izdevies katru darbības gadu strādāt ar peļņu. Mazākā tā bija pirmajā darbības gadā, taču pēdējos piecus gadus tā tīrā peļņa stabili bijusi virs 1 miljona eiro.
2015.gadā kompānijas apgrozījums sasniedza 12,335 miljonus eiro un peļņa bija 1,238 miljoni eiro.
Uzņēmuma 2015.gada pārskatā, kas ir pēdējais šobrīd pieejamais, norādīts, ka 2015.gads zīmolam “Zara” Latvijas tirgū bijis viens no veiksmīgākajiem pastāvēšanas vēsturē. Labus rezultātus izdevies sasniegt, pateicoties vietējā tirgus pieprasījuma izaugsmei.
SIA "Lursoft IT" un AS "Capitalia" izveidotais uzņēmuma novērtējuma rīks rāda, ka 2016.gadā SIA "Apranga LV" prognozētā biznesa vērtība sasniedza 5,474 miljonus eiro.