Piena pārstrādes uzņēmums AS “Rankas piens” savā iesniegtajā pārskatā par 2019.gadu atzinis, ka pērn piena iepirkuma cena pieaugusi par 0,12 EUR, kas ietekmējis produkcijas pašizmaksu tāpat kā arī ārpakalpojumu, materiālu un degvielas cenu pieaugums. “Produkta cenu sadārdzina arī lielveikalu noteiktie mārketinga, loģistikas un apjoma bonusi,” teikts iesniegtajā gada pārskatā.
AS “Rankas piens” apgrozījums, salīdzinot ar 2018.gadu, pērn samazinājies par 2,12%, sarūkot līdz 4,44 milj.EUR, savukārt peļņa pēc nodokļu nomaksas noslīdējusi līdz 9,98 tūkst.EUR. Uzņēmums pagājušajā gadā nodarbinājis 78 darbiniekus.
Nozīmīgs faktors 2019.gadā uzņēmumam bija pareiza uzņēmuma darbības stratēģiskā plānošana, akcentējot Jāņu siera ražošanu kā prioritāti, pēc iespējas precīzāk, vadoties no iepriekšējo gadu pieredzes, prognozējot pārdošanas apjomus un cenu.
AS “Rankas piens” lielākie ieguldījumi 2019.gadā saistās ar ražošanas cehu remontdarbiem, tehnoloģisko iekārtu atjaunošanu un nomāto attīrīšanas iekārtu uzturēšanu un remontu. Tāpat arī ikdienā noticis darbs pie autotransporta atjaunošanas un sakārtošanas, lai nodrošinātu piena savākšanas efektivitāti.
AS “Rankas piens” ilgtermiņa mērķi ir eksporta īpatsvara palielināšana līdz 50% no kopējiem ieņēmumiem, apgūstot Ķīnas, Polijas, Vācijas, Baltkrievijas un Kazahstānas tirgu.