Farmācijas uzņēmums AS “Olainfarm” 2019.gadā apgrozījis 104,36 milj. EUR un nopelnījis 22,24 milj. EUR. Iesniegtais gada pārskats liecina, ka gada laikā uzņēmuma apgrozījums palielinājies par 12,20%, bet peļņa augusi 2,5 reizes. Lursoft pieejamais AS “Olainfarm” konsolidētais gada pārskats rāda, ka pērn koncerna apgrozījums bijis 137,22 milj. EUR, bet peļņa – 23,63 milj. EUR. Ar peļņu pērn strādājuši visi koncerna segmenti. Vislielāko no tiem guvis farmācijas un ķīmijas segments, savukārt vienīgais segments, kuram 2019.gadā nav reģistrēts peļņas rādītāja pieaugums, bijusi kompresijas materiālu joma.
Koncerna kopējais apgrozījums pārsniedzis 2019.gada plānoto pārdošanas mērķi, pārspējot plānu par 5,8%. Koncerna galvenie tirgi 2019.gadā bija Krievija (32%), Latvija (28%), Ukraina (8%), Centrālāzijas un ES valstis (8%). Paša AS “Olainfarm” galvenie tirgi pērn bijuši Krievija (38%), Latvija (17%), Baltkrievija (12%) un Ukraina (10%).
AS “Olainfarm” pērn pārdevis medikamentus 80,99 milj. EUR vērtībā, kas, attiecinot pret 2018.gadu, ir palielinājums par 14% jeb 10,05 milj. EUR. Gada pārskatā teikts, ka visvairāk pieprasītie AS “Olainfarm” produkti 2019.gadā bijuši Noofen (20% no kopējā produktu porfeļa), Neiromidīns (19%), Furamags/Furasols (17%). Pagājušajā gadā AS “Olainfarm” uzsācis piecu 1.fāzes klīnisko pētījumu realizāciju, kā arī plānošanu un sagatavošanos 3.fāzes klīniskajiem pētījumiem divām zāļu formām.
Koncernā ietilpstošie uzņēmumi ir AS “Olainfarm” un tai pilnībā piederošie meitas uzņēmumi – aptieku ķēde SIA “Latvijas Aptieka”, Latvijas zaļās farmācijas ražotājs SIA “Silvanols”, elastīgo un kompresijas izstrādājumu ražotājs SIA “Tonus Elast”, medicīnas aprūpes uzņēmumi SIA “Klīnika DiaMad” un SIA “OlainMed”, ekokosmētikas ražotājs SIA “Kiwi Cosmetics” un Baltkrievijas dabīgo zāļu tēju un medikamentu ražotājs “NPK Biotest”.
2020.gadam koncerns plāno 135,5 milj. EUR apgrozījumu un 14,2 milj. EUR tīro peļņu, tostarp AS “Olainfarm” apgrozījums šogad varētu būt 97,3 milj. EUR, bet peļņa – 13,4 milj. EUR.
Šogad koncernā paredzēti ilgtermiņa ieguldījumi 19,5 milj. EUR apmērā, ieskaitot 9,4 milj. EUR produktu attīstībā.