Apģērbu mazumtirgotājs SIA “Baltika Latvija”, kas Latvijā pārstāv tādus zīmolus kā Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo, 2020.gadā piedzīvojis apgrozījuma kritumu par 55,96%.
Lursoft pieejamais gada pārskats rāda, ka SIA “Baltika Latvija” pagājušajā gadā apgrozījis 3,95 milj. EUR, finanšu gadu noslēdzot ar 392 tūkst. EUR zaudējumiem. Lursoft Multi atskaite rāda, ka iepriekš ar zaudējumiem uzņēmums strādājis vien 2008. un 2009.gadā.
Galvenais iemesls ieņēmumu samazinājumam bijusi globālā pandēmija un Covid-19 ierobežojumu izraisītā krīze. Atsevišķos posmos apģērbu mazumtirdzniecība pērn bija pilnībā liegta, savukārt periodā starp pandēmijas pirmo un otro vilni, kad uzņēmuma darbība teorētiski nebija ierobežota, SIA “Baltika Latvija”, novēroja iedzīvotāju pirktspējas krišanos, paradumu maiņu, priekšroku dodot pirkumiem internetā, kā arī izmaiņas pircēju paradumos, jo priekšroka dota brīvā laika un sporta apģērbam, bet formālais un svētku apģērbs bijis pieprasīts ievērojami mazāk.
SIA “Baltika Latvija” 2020.gadu uzsāka ar 19 veikaliem, bet pabeidza ar 16 tirdzniecības vietām. “Veikalu slēgšana notika saskaņā ar līguma nosacījumiem vai arī vienojoties ar iznomātāju. Tā kā slēgtie veikali bija nerentabli, to slēgšana samazināja uzņēmuma zaudējumus,” teikts SIA “Baltika Latvija” gada pārskatā.
2020.gadā SIA “Baltika Latvija” ieguldījis milzīgu darbu, optimizējot izmaksas, lai uzņēmuma zaudējumi nebūtu vēl lielāki. Uzņēmums aizvadītajā gadā veicis neskaitāmas pārrunas ar telpu iznomātājiem par atlaidēm un nomas līgumu nosacījumu maiņu, tāpat arī optimizētas visas pārējās nozīmīgākās izmaksas – ofisa un pārvaldības, mārketinga, transporta izdevumi. Vadības ziņojumā norādīts, ka nozīmīgs atspaids bijis no valsts saņemtais dīkstāves pabalsts darbiniekiem ārkārtējās situācijas mēnešos. Pērn uzņēmumā bijuši nodarbināti 87 darbinieki.
2002.gadā reģistrētais SIA “Baltika Latvija” pieder igauņu OU “BALTMAN”, savukārt, attiecībā par patiesajiem labuma guvējiem, uzņēmums norādījis, ka tos nav iespējams noskaidrot.