Pagājušajā gadā “Air Baltic Corporation” koncerna darbību būtiski ietekmēja Covid-19. “Gada laikā bija vairāki periodi, kuros valdības noteiktie tiešie vai netiešie ierobežojumi atstāja būtisku un negatīvu ietekmi uz pieprasījumu pēc aviopārvadājumiem. Tā rezultātā 2021.gadā AS “Air Baltic Corporation” ar tās meitas uzņēmumiem konsolidētie ieņēmumi sasniedza 204,1 milj. EUR, kas ir par 41% vairāk nekā 2020.gadā, tomēr par 60% mazāk nekā 2019.gadā,” teikts “Air Baltic Corporation” vadības ziņojumā, norādot, ka koncerta tīrie zaudējumi bija 135,7 milj. EUR.
Iesniegtais gada pārskats rāda, ka AS “Air Baltic Corporation” pagājušajā gadā apgrozīja 195,9 milj, EUR, kas ir par 42,05% vairāk nekā gadu iepriekš. Pārskata gadu lidsabiedrība noslēdza ar 133,65 milj. EUR zaudējumiem. Lursoft Multi atskaites dati rāda, ka ar zaudējumiem uzņēmums strādājis trešo gadu pēc kārtas.
Ņemot vērā, ka Covid-19 pandēmija turpināja pērn negatīvi ietekmēt aviopārvadājumu nozari, sākotnējās cerības par tirgus atlabšanu, kas tika iekļautas biznesa plānā, nepiepildījās. Tā rezultātā finansējumu 250 milj. EUR apmērā, ko aviosabiedrība kā pamatkapitāla palielinājumu saņēma no Latvijas valdības, nebija pietiekams biznesa plāna izpildei. “Kad 2021.gada otrajā ceturksnī kļuva skaidrs, ka globālā pandēmija atkal atstās būtisku ietekmi uz aviokompānijas komercrādītājiem, vadība atjaunoja uzņēmuma biznesa plānu. Tajā tika saglabāti iepriekšējie ilgtermiņa mērķi, taču jaunais plāns iekļauj jaunas nozares prognozes, galvenokārt paredzot lēnāku avionozares atlabšanu,” teikts “Air Baltic Corporation” vadības ziņojumā.
2021.gada beigās “Air Baltic Corporation” koncernā tika nodarbināti ap 1,6 tūkstoši darbinieku, kas ir par 30,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Darba spēka pieaugumu ietekmēja pieaugošais lidojumu apjoms pret 2020.gadu, kā arī cerības uz ievērojamu tirgus atlabšanu 2022.gadā.
“Air Baltic Corporation” koncenā ietilpst aviosabiedrība AS “Air Baltic Corporation” un tās meitas uzņēmumi SIA “Air Baltic Training”, SIA “Kravu Centrs”, SIA “Aviation Crew Resources” un SIA “Loyalty Services”.