Informācijas tehnoloģiju produktu izplatītājs Baltijas, Austrumeiropas un Centrāleiropas valstīs AS “ELKO Grupa” 2022. gadā apgrozījis 594,8 milj. EUR, kas ir par 21,18% mazāk nekā 2021. gadā. Apgrozījuma samazinājums galvenokārt saistīts ar vispārējo tirgus aktivitātes samazināšanos Krievijas un Ukrainas konflikta rezultātā, kā arī ar ieviesto sankciju kopumu pret Krieviju.
Pagājušo gadu AS “ELKO Grupa” noslēdza ar 57,5 milj. EUR peļņu pēc nodokļu nomaksas (+27,87%, salīdzinot ar 2021. gadu). Peļņas pieaugums galvenokārt skaidrojams ar saņemtajiem ienākumiem no meitas uzņēmumu atsavināšanas, kas 2022. gadā sastādīja 52,2 milj. EUR, un dividendēm, kas pērn veidoja 7,8 milj. EUR. Lursoft dati rāda, ka 2022. gadā AS “ELKO Grupa” bija darba devējs 283 darbiniekiem, uzņēmumam valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās samaksājot 2,62 milj. EUR, bet iedzīvotāju ienākuma nodoklī – 1,43 milj. EUR. Uzņēmuma kopējās nodokļu iemaksas valsts kopbudžetā pērn sasniedza 4,66 milj. EUR.
Kopš kara sākuma Ukrainā AS “ELKO Grupa” ir pārtraukusi preču piegādi Krievijas tirgum, ievērojot pieņemtās starptautiskās sankcijas. Lai mazinātu ar darbību Krievijā saistītos riskus, aprīļa beigās AS “ELKO Grupa” izbeidza savu darbību šajā reģionā. “Lai gan martā Ukrainā tirdzniecība bija pārtraukta, pārējos gada mēnešos bija vērojama ievērojama ekonomikas atgūšanās, kas ļāva Ukrainas tirdzniecības birojam pilnībā atsākt savu darbību un pabeigt gadu ar peļņu, balansējot starp stingru riska pārvaldības politiku, lai ierobežotu koncerna pakļautību svārstīgajam reģionam, un jaunām iespējām augsti pieprasītās produktu kategorijās,” teikts AS “ELKO Grupa” vadības ziņojumā. Jānorāda, ka koncerna kopējais apgrozījums 2022. gadā bija 1,4 miljardi eiro (-22,93% pret 2021. gadu), bet peļņa – nepilni 38 milj. EUR.
Iesniegtajā gada pārskatā AS “ELKO Grupa” norādījusi, ka citos Eiropas tirgos tika novērots palielināts pieprasījums atsevišķās produktu kategorijās, piemēram, būtiski auga pieprasījums pēc bezpilota lidaparātiem un energovadības sistēmām, vienlaikus gada nogalē augošā inflācija ietekmēja patērētāju noskaņojumu.
Šogad AS “ELKO Grupa” turpinās attīstīt un optimizēt produktu portfeli, kas ļaus uzlabot darbības rezultātus.