Vadošā alkoholisko dzērienu ražotāja Baltijā AS “Latvijas balzams” auditētais apgrozījums 2018.gadā sasniedza 75,1 milj.EUR, kas ir par 4% mazāk nekā 2017.gadā, galvenokārt pasūtījumu un pārdošanas apjomu samazinājuma dēļ no galvenajiem klientiem un tirgiem, īpaši “Stoli Group”. “Stoli Group” pārdošanas apjomu samazinājums galvenokārt saistīts ar jaunu krājumu pārvaldības sistēmas ieviešanu un krājumu apjoma samazināšanu izplatītāju pusē.
AS “Latvijas balzams” ražo vairāk nekā 100 dažādu zīmolu dzērienus, un tās saražotā produkcija tiek pārdota vairāk nekā 170 tirgos ar “SPI Group” starpniecību, kā arī vairāk nekā 42 tirgos AS “Latvijas balzams” tiešā eksporta ceļā.
Ražotāja auditētā peļņa pagājušajā gadā palielinājusies par 9%, sasniedzot 9,38 milj.EUR. Peļņu pozitīvi ietekmējušas izmaiņas uzņēmumu ienākuma nodokļa piemērošanas kārtībā, dodot iespēju turpināt veikt ieguldījumus ražošanas iekārtu automatizācijā. Tāpat arī pozitīvu ietekmi uz AS “Latvijas balzams” peļņu nesušas izmaiņas krājumu vadībā, kad būtiska daļa lēnas aprites krājumu tika realizēti, izmantojot citus kanālus.
2018.gadā uzņēmums turpināja veikt ieguldījumus ražošanas attīstībā, īpašu uzmanību pievēršot efektivitātes un pielāgošanas spējas paaugstināšanai, kā arī zemo izmaksu bāzes saglabāšanai. Kopumā 2018.gadā AS “Latvijas balzams” pamatlīdzekļu un nemateriālo ieguldījumu iegādē ieguldījis 2,68 milj.EUR.
2018.gadā AS “Latvijas balzams” nodrošināja 636 darba vietas. Ražotājs VID administrētajos nodokļos pagājušajā gadā samaksājis 65,05 milj.EUR.