Oficiālais Toyota un Lexus automašīnu ražotāju pārstāvis Latvijā SIA “Amserv Motors” atzīst, ka 2020.gads tam bijis izaicinošs un uz sīvu konkurenci balstīts gads. Vairāki veiksmīgi realizēti apjomīgi jauno automašīnu tirdzniecības darījumi pozitīvi ietekmēja uzņēmuma rezultātus 2020.gada pirmajos divos ceturkšņos, savukārt martā uzņēmuma darbībā korekcijas ienesa Covid-19 pandēmija.
Ārkārtas stāvokļa ieviešana tiešā veidā ietekmēja SIA “Amserv Motors” darbības rezultātus, jo jauno auto tirgus piedzīvoja kritumu par 24,59%, salīdzinot ar 2019.gadu. Toyota jaunu automašīnu tirgus 2020.gadā saruka par 32,8%, savukārt Lexus – par 3,5%. “Toyota pārdošanas apjoma kritums bija ļoti saistīts ar citu nozaru darbības traucējumiem vai to pilnīgu apstāšanos,” teikts SIA “Amserv Motors” vadības ziņojumā.
Neskatoties uz jaunu automašīnu pārdošanas apjomu kritumu 2020.gadā, ļoti labus rezultātus pērn uzrādīja lietoto automašīnu pārdošanas daļa, uzlabojot savu sniegumu par 5,4%. Uzņēmums prognozē, ka šogad lietotu automobiļu tirgus varētu saglabāties 2020.gada apjomā, savukārt jaunu automobiļu tirgus varētu augt par 4%.
SIA “Amserv Motors” pagājušajā gadā apgrozīja 37,86 milj. EUR, par 15,70% mazāk nekā 2019.gadā. Apgrozījums no jaunu un lietotu auto pārdošanas 2020.gadā veidoja 29,26 milj. EUR.
2020.gadu SIA “Amserv Motors” noslēdza ar 996,48 tūkst. EUR peļņu.
SIA “Amserv Motors” 2020.gadā bija spiests veikt vairākas optimizācijas, īpašu uzmanību pievēršot izdevumu pārraudzīšanai un izmantošanas lietderībai. Jānorāda, ka pērn uzņēmums ar darba vietām nodrošināja 103 darbiniekus.
Lursoft pieejamā informācija rāda, ka SIA “Amserv Motors” darbiniekiem kopš aizvadītā gada aprīļa vairākkārt izmaksāti atbalsti par dīkstāvi, tāpat arī uzņēmums saņēmis 205,62 tūkst. EUR lielu atbalstu eksportējošiem uzņēmumiem Covid-19 krīzes seku pārvarēšanai, kā arī šogad martā tam piešķirts 100 tūkst.EUR liels atbalsts apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai.